קרב ב'יהדות התורה' • אייכלר לגפני: "חזור בך מן הבדיה"

    מני גירא שוורץ 5 Comment on קרב ב'יהדות התורה' • אייכלר לגפני: "חזור בך מן הבדיה"
    14:31
    09.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on שוברת מיתוס: מירי זורגר מגלה מהי חלת מפתח אמיתית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קרב מכתבים ב'יהדות התורה': ח"כ ישראל אייכלר שיגר הערב (רביעי) מכתב חריף ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בעקבות הסאגה סביב נציג 'יהדות התורה' בוועדה למינוי דיינים.

    את המכתב לגפני פתח אייכלר: "אין לי ענין להתייחס למכתבך שנשלח ליו"ר הסיעה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס. אך מאחר וחזרת על השקר שפורסם בשעתו, שכביכול וויתרתי על החברות בועדה למינוי דיינים ועל כך הנך בונה תילי תילים".

    אייכלר

    "ובכן, משום 'והייתם נקיים מה' ומישראל', הריני להודיעך כי מעולם לא ויתרתי על הועדה למינוי דיינים לנציגי הליכוד. דרשתי וקיבלתי בס"ד את ראשות הוועדה לפניות הציבור בתמורה לסננות יו"ר הכנסת", כתב אייכלר.

    ח"כ אייכלר הדגיש כי "גם כאשר אמרו לי כי תמורת סגנות היו"ר אקבל רק מחצית קדנציה, הסכמתי ואמרתי שאיננו מוותרים בשום מחיר על מינוי דיינים, שיש לה השלכות לדורות".

    "אבקשך לחזור בך מן הבדיה ובוודאי שלא להשתמש בה לטרפוד מועמדותו של נציג 'יהדות התורה' והקואליציה לחברות בועדה למינוי, כי זה נוגע לכלל ישראל וגורם לחילול שם שמים ברבים".

    מלשכתו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני נמסר ל'קול חי' כי ח"כ עומד מאחורי דבריו ולאחר שאייכלר קיבל תקפיד של יו"ר בוועדה בכנסת  – התפקיד הבא שייך לדגל התורה", נמסר מלשכתו של גפני.

    קודם לכן היום, חברי הכנסת של אגודת ישראל שלחו מכתב לח"כ גפני סביב מינוי חבר בוועדה למינוי דיינים.

    אתמול הגיש ח"כ ישראל אייכלר מועמדות לחברות בוועדה ובאגודת ישראל רוצים שהוא יהיה הנציג המוסכם של הסיעה בוועדה. כזכור, בהסכם הקואליציוני קבלה יהדות התורה חברות בוועדה המכובדת.

    בדגל התורה לא אהבו את זה. הבוקר פורסם כי הם שוקלים להגיש מועמדות משלהם מה שגרם לחכי"ם האגודאיים לצאת במכתב הבא.

    באגודת ישראל מתבססים על החלטות הסיעה לפיה בחלוקת התפקידים מקבל אייכלר את החברות בוועדה.

    "לאור החלטת הסיעה מתאריך כ"ה באייר תשע"ה, הבאה לידי ביטוי במסמך המצ"ב, על חלוקת התפקידים בכנסת ה-20, הגיש ח"כ ישראל אייכלר את מועמדותו לחבר הוועדה למינוי דיינים. מכוח אותה החלטה הינך משמש כיו"ר ועדת הכספים וכן מונו הרב יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות, הרב מאיר פרוש לסגן שר החינוך, הרב אורי מקלב ליו"ר ועדת המדע, הרב מנחם אליעזר מוזס ליו"ר הסיעה והרב ישראל אייכלר לוועדה למינוי דיינים.

    "כידוע, הבחירות הן חשאיות ולכן אבקש מכל החברים להתגייס להצלחת הבחירה, מתוך ידיעה כי צריך לשכנע את חברי סיעות 'הליכוד' ו'כולנו', לעמוד בהתחייבויות הקואליציוניות לתמוך בנציגנו.

    "לאור זאת אין להעלות על הדעת להפר את החלטת הסיעה וההסכם הקואליציוני בהגשת מועמדות נגדית ו/או אי תמיכה בנציג 'יהדות התורה' ח"כ הרב ישראל אייכלר".

    IMG-20150715-WA0049

    גפני לא היסס ובמכתב חריף הוא ענה לשולחיו כי אייכלר קיבל את הוועדה לפניות הציבור בתמורה לחברות בוועדה למינוי דיינים. "אנו התנגדנו לכך מפורשות. לאור האמור החלטת הסיעה אינה רלוונטית" כותב גפני במכתבו.

    "בישיבת הסיעה – ליצמן טען שהעובדה שלאייכלר אין תפקיד, היא בלתי חברית ופוגעת, הסכמנו שיקבל את הועדה לפניית הציבור. על פי החלוקה בינינו – החברות בוועדה למינוי דיינים מגיעה לדגל התורה" כותב גפני במכתבו.

    IMG-20150715-WA0051

    ואכן, שעות ספורות לאחר מכן הגיש ח"כ גפני את מועמדותו לוועדה לבחירת דיינים. כעת נשאר לראות מה תהא התגובה ביומונים מחר.

    IMG-20150715-WA0057 (1)



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      ההצבעה הייתה היום?

    2. 4

      אולי תתפטרו מגפני
      ויש את בני תורה!!!

    3. 3

      ועוד לא להאמין שאת הסטירת לחי יקבלו בעלזא מסיעת 'דגל התורה'….

    4. 2

      יופי תריבו כמה שיותר ותראו לכולם כמה אתם מתכוונים "לפעול" שם ולשיג "הישגים" למען התורה והשבת…
      השקר עולה על גדותיו!!!!

    5. 1

      אי אפשר להאמין איך אתר חרדי נותן במה למחלקות ממש מאכזב